חדשות ועידכונים
נופש חנוכה 2017

שירי ונומי- הטבות לחברי חיב"ה

קורס פדגוגיה לגיל הרך

לוחות השתלמויות - שנה"ל תשע"ח

מכללת לוינסקי לחינוך- הכשרה לגננת בגן פרטי

סוכנות לביטוח אשר לוי- מצגת מתוך כנס לג בעומר 2017

מצוק- לחצן מצוקה

קונקטו- פלטפורמת תקשורת חכמה

חוזר משרד הבריאות-מחלות מדבקות

לכל המבזקים
 
 
 
 
 
 
 
 
הרשמה לאתר
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת המייל שלך: 
 
 
 
 
דף הבית >> מרכזיה פדגוגית >> מאמרים >> זהירות בדרכים לקטנטנים

 

 
 
 
זהירות בדרכים לקטנטנים
 
החומרים והרעיונות באדיבות עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, תנועת שלם והחברה למתנ"סים. 


צוותים יקרים

 
פעילותכם מתבססת על תכנית זה"ב בגן - גימלאים מתנדבים בגני ילדים, המופעלת על ידי עמותת אור ירוק בשיתוף עם תנועת של"מ - החברה למתנ"סים  ומשרד החינוך.
אנו מאמינים שככל שתרבה העשייה בנושא בטיחות בדרכים וככל שהמסרים יהיו מדויקים ועקביים, כך יוכלו הילדים להפנים את הכללים ויהפכו לשגרירים בסביבה הקרובה שלהם.
אנו רואים בפעילות זו נדבך משמעותי בחינוך והטמעת מסרים מגיל צעיר ומאמינים שזרעים אילו שנזרע בקפדנות ובמקצועיות יגדלו ונוכל כולנו יחד לקטוף ערכים של אחריות אישית ושמירה על חיי האדם.
 
מידע על חומרי ההדרכה המלווים את התכנית:
 
עמותת אור ירוק פתחה חומרי הדרכה עבור מתנדבי תכנית זהב בגן. החומרים הותאמו לצרכים של קהל מבוגר המגיע להעביר פעילות בגן ילדים.
הדמות שנבחרה להוביל את התכנית היא: לֶלָה, דמות מצוירת שנועדה להזכיר לילדים את כללי הבטיחות בדרכים.
 למה לֶלָה ?
כי כל הכללים שעוסקים בבטיחות בדרכים מתחילים בלֶה או בלָה,
 
בנושא חצייה בטוחה :
לחפש את המקום הבטוח ביותר לחצייה.
לעמוד צעד או שניים רחוק משפת המדרכה.
לתת יד למבוגר אחראי.
להביט לכל הכיוונים.                                                                    
להקשיב היטב לקולות התנועה ולהמתין שהכביש יתפנה.
לחצות את הכביש בקו ישר, בזריזות ובביטחון.
להביט לצדדים בזמן החצייה.
 
בנושא נסיעה בטוחה:
לשבת על כסא בטיחות מתאים.
לחגור חגורת בטיחות.                                                              
לשבת בשקט בזמן הנסיעה.
לצאת מהרכב רק לכיוון המדרכה.
 
בנושא בטיחות בשעות הפנאי :
לשחק עם הכדור במקום בטוח.
לחבוש קסדה ומגנים בזמן הרכיבה על האופניים ועל הרולר.

"ללֶלָה שלנו יש ארבע עצות:
להביט, להקשיב, לתת יד, לחצות
עם ללה נחצה את הכביש כמו גדולים
כי לֶלָה שומרת על כל הכללים"
(לפי המנגינה של "לכובע שלי 3 פינות")
 

 
המילה אַחֲרָיוּת היא מילה מיוחדת במינה:
היא מתחילה באות- א' ומסתיימת באות ת' - כשלוקחים אחריות, זה מההתחלה ועד הסוף.
בנוסף, אחריות גדלה בצורה הדרגתית (מעגלים של אחריות):
א - אני, דבר ראשון אני חייב לקחת אחריות על עצמי – דוגמא אישית.         אח - לאחר שלקחתי אחריות על עצמי אני יכול לקחת אחריות על אחי (משפחה, מעגל קרוב).
אחר - לקיחת אחריות על האחר - והכוונה היא לכל אדם (לקהילה, לילדי הגן וכדומה).
אחרַי – אחרי שלקחתי אחריות על שלושת המעגלים הראשונים אני יכול להוביל אחרַי אנשים.
אחריו – אמונה – מפתח חשוב לכל אחד.
ולבסוף – אחריות.  זכרו: הסדר קובע ומשפיע

אדם אינו יכול להיות אחראי על מישהו אחר לפני שהוא לוקח אחריות על עצמו.

בטיחות בדרכים מחייבת אותנו לקחת אחריות ולתת דוגמא אישית לאנשים שסביבנו, אנו מחוייבים לחנך את הילדים מגיל צעיר לשמור על כללי הבטיחות בדרכים בזמו חציית כביש, בנסיעה במכונית, ברכיבה על אופניים ובזמן משחק חופשי.





רעיונות לפעילות זה"ב עם הילדים:

מגיעים עם אפוד זוהר
לבישת האפוד חשובה מאד להעלאת המודעות לנושא.
מומלץ להכין לילדים אפודות מבד לבד צהוב.
 
 
לוח – איך הגעתי היום?
את הלוח מציבים בכניסה, כל ילד שמגיע בבוקר מסמן / מצמיד את השם שלו במקום המציין איך הוא הגיע באופן בטוח לגן: ברגל, ברכב או באופניים.
 
מדבקה ירוקה
אפשר לחלק מדבקה ירוקה שמופיעה בה הדמות של ללה (מציירים בטוש את הדמות) לכל אחד בסוף היום. כאשר מתייחסים לכך שמי מהילדים שהגיע בבוקר באופן בטוח - חשוב שישמור על הבטיחות גם בהמשך היום, ואם הוא ישכח ללה תזכיר לו. ניתן לבקש מכל ילד שמקבל מדבקה איך הוא שמר / מתכנן לשמור על הכללים.
 
 מכינים מחברת ללה
מכינים מחברת בטיחות בדרכים ובתוכה מתעדים סיפורים אישיים של הילדים – כך ללה עזרה לי לשמור על הכללים. ניתן להדביק במחברת חומרים מהפעילות שנעשית בגן.
 
מסיימים את היום
בסוף היום מכריזים:
מבוגר: מה אנחנו מבטיחים?
הילדים עונים: להיזהר בדרכים
(חוזרים על זה 3 פעמים)


יום חצייה בטוחה:

אילו עזרים אנחנו צריכים ?
  • ווסט זוהר
  • סיפור – הכירו את ללה (נספח)
  • דוגמא של ללה (מקרטון או בד)
  • מעבר חצייה
  • דפים לבנים וצבעים (בגן)
  • מדבקות ירוקות שמציירים להם פרצוף (אפשרות)

קופסת הפלאים - עוטפים קופסא ומקשטים אותה - בתוך הקופסא שמים את הווסט הזוהר. מזמינים את הילדים לשאול שאלות של כן / לא, כדי לנחש מה יש בקופסת הפלאים.
האם זה עשוי מפלסטלינה? האם אוכלים את זה? האם זו מכונית? וכדומה. לאחר שמראים לילדים את הווסט, מבררים מה זה? מה הקשר לנושא בטיחות בדרכים? למה חשוב להיזהר? וכדומה.
מסר חשוב לילדים – לכללי בטיחות בדרכים חייבים לציית ואם מישהו שוכח אנחנו יכולים להזכיר לו. היום נראה מי יזכיר לנו. בתום המשחק, לובשים את הווסט.
 
סיפור – הכירו את ללה
מבררים עם הילדים - מה מלמדת אותנו ללה? מתי ללה יכולה לעזור לנו? מילים חדשות בסיפור: נדב - מלשון מתנדב, מילים נוספות: מתנדבים, נדיבות, נדבה.
ללה – מילים שמתחילות בלה או בלה שקשורות לבטיחות בדרכים. 
מציגים את ללה – עיגול ירוק מקרטון, שמחובר לו מאחור פס שחור לרוחב, מוסיפים לו עיניים זזות, חיוך, ידיים ורגליים שחורות.
 
שיר "ללה שלנו יש 4 עצות"  (לפי השיר לכובע שלי)
מלמדים את הילדים את השיר עם התנועות (באתר אור ירוק – קהילה – ללה, בקטגוריה הכירו את ללה נמצא שירים להורדה)
לללה שלנו יש 4 עצות
להביט (אצבע לכיוון העין), להקשיב(אצבע לכיוון האוזן), לתת יד (אצבעות אחת בתוך השנייה) לחצות (תנועות של חציה – אצבעות מתרחקות מהגוף)
עם ללה נחצה את הכביש כמו גדולים (עושים תנועות של הליכה עם הידיים)
כי ללה שומרת על כל הכללים (תנועת הצדעה)
 
הדגמה  - מניחים את משטח הכביש
(ניתן להכין כביש משטיח הפוך של מקלחת שצובעים בפסים שחור לבן, מבריסטול שחור או פשוט להניח דפים לבנים ולהדביק אותם כמו מעבר חציה על הרצפה)
מזמינים בכל פעם שני ילדים, מחזיקים להם את היד, נעצרים לפני המעבר חצייה, הולכים צעד אחד אחורה, מתבוננים לצדדים, מקשיבים לקולות התנועה, וכשהכביש פנוי, עוברים לצד השני וממשיכים להסתכל לצדדים. אפשר להזמין את אחד הילדים ולתת לו את ללה כדי שתעמוד בצד ותזכיר לילדים את הכללים.
מבררים עם הילדים איפה יש מעברי חצייה באזור הגן, האם ישנם רמזורים להולכי רגל.
 
דגם של השכונה – ניתן להכין דגם של השכונה על בריסטול / פוליגל. לסמן את הגן ולשרטט איך מגיעים הילדים לגן – ברכב / ברגל.
את הדגם ניתן להכין מקופסאות של קרטוני חלב, גלילי נייר ועוד.
ניתן לתת לכל קבוצה פוליגל ואז, לחבר את כל הפוליגלים לשכונה אחת גדולה. הילדים אוהבים לשחק עם מכוניות קטנות ודמויות על הדגם.
 
יצירה – ציור חופשי של ללה, דפי צביעה (להורדה), או יצירה של ללה מחומרים שונים. הכנת אפוד מבד אלבד, הילדים הולכים עם האפוד הביתה. 



יום נסיעה בטוחה: יושבים על כסא בטיחות וחוגרים חגורת בטיחות

אילו עזרים אנחנו צריכים ?
• כסא בטיחות – יש להביא סרט שישמש כחגורת בטיחות לצורך ההדגמה.
• מטר
• סיפור – ללה לאבא
• דפי צביעה – שיר
• קופסת פלאים – תמונה של בוסטר

*** חשוב לדעת - החוק במדינת ישראל מחייב ילדים במשקל מתחת 18 ק"ג ועד גובה של 1.45 מטר לשבת במושב הגבהה - בוסטר, ולהחגר בחגורת הבטיחות של הרכב.

האוטו שלנו בגרסה חדשה:
באוטו שלנו חוגרים חגורה  (תנועת חגורה, יד ימין באלכסון, שמאל מחבקת)
בכל נסיעה ארוכה וקצרה (ידיים לצדדים ומתקרבות)
עם אמא ואבא ניסע בביטחה (ידיים מושטות)
כולם חגורים, זו ממש הבטחה (כמו בשורה הראשונה)

האוטו שלנו בגרסה של ללה:
האוטו של ללה נוסע רחוק
האוטו של ללה נוסע כחוק
כולם חגורים בהתאם לכללים,
עם ללה נהיה בטוחים בדרכים

משחק – נזכרים בכל מה שללה מזכירה לנו:
על הבסיס של המשחק של "הרצל אמר" – משחקים "ללה מזכירה".
אומרים בקול "ללה מזכירה" ועושים תנועה – הילדים חוזרים על התנועה. כשעושים תנועה בלי המילים ללה מזכירה, הילדים לא אמורים לעשות אותה. דוגמאות לתנועות: ללה מזכירה לי.. לשים חגורה (יד באלכסון), להביט לכל הכיוונים (לגלגל עיניים ולהזיז צוואר שמאלה וימינה), להקשיב לקולות התנועה (יד על האוזניים), לתת יד למבוגר מוכר (להרים יד למעלה), לחבוש קסדה (ידיים על הראש), לשים מגנים (ידיים על הברכיים), לשחק בכדור רחוק מהכביש (צורת כדור עם היד) לשבת בשקט במכונית (ידיים שלובות) וכדומה.

הדרכה - הסבר על חשיבות שימוש בחגורת בטיחות – במדינת ישראל יש חוק שאומר שכל מי שמתחת לגובה 145 ס"מ, חייב לשבת על כסא בטיחות ולשים חגורת בטיחות. (מסמנים על משקוף עם המטר 145 ס"מ, ומזמינים ילדים לראות אם הם מעל או מתחת לנקודה). החגורה מגנה עלינו במקרה של תאונה, היא מחזיקה את הגוף שלנו צמוד למושב המכונית. אחרת נעוף באוויר במשקל של פיל קטן.


הדגמה – יד שמאל על כתף ימין, יד ימין על מותן שמאל.
מזמינים מספר ילדים ומדגימים ישיבה נכונה על בוסטר וחגירת חגורת בטיחות.
לפני שהילדים חוגרים את החגורה – מלמדים קריאה: "הו הא מה קרה? לא חגרתי חגורה"

חשוב לברר מה הכללים שללה מזכירה לנו :
לשבת על כסא בטיחות
לחגור חגורת בטיחות
לא להפריע לנהג


סיפור – ללה לאבא
לֶלָה לְאַבָּא / מאת נטע סילוני

הַיּוֹם הֵכַנְתִּי לְאַבָּא שֶׁלִּי לֶלָה. שֶׁתִּהְיֶה לוֹ לֶלָה מִשֶּׁלּוֹ.
לָמָּה? בִּגְלַל מָה שֶׁקָּרָה בַּבֹּקֶר.
אַבָּא מִהֵר  מְאוֹד לָעֲבוֹדָה – הוּא אָמַר שֶׁיֵּשׁ לוֹ פְּגִישָׁה חֲשׁוּבָה, וּבִקֵּשׁ שֶׁנִּזְדָּרֵז.
"נָדָב, יָעֵלִי," הוּא אָמַר, "בּוֹאוּ, נִכָּנֵס לַמְּכוֹנִית."
יָעֵלִי – אֲחוֹתִי הַקְּטַנָּה – וַאֲנִי צָעַדְנוּ אַחֲרָיו. אַבָּא פָּתַח לָנוּ אֶת הַדֶּלֶת מִכִּוּוּן הַמִּדְרָכָה. יָעֵלִי נִכְנְסָה רִאשׁוֹנָה וְהִתְיַשְּׁבָה בְּכִסֵּא הַבְּטִיחוּת שֶׁלָּהּ, וַאֲנִי נִכְנַסְתִּי אַחֲרֶיהָ וְהִתְיַשַּׁבְתִּי עַל כִּסֵּא הַבְּטִיחוּת שֶׁלִּי. אֲנִי נֶחְגַּרְתִּי מִיָּד – אֲנִי יוֹדֵעַ לְהֵחָגֵר לְבַד.
אַבָּא נֶחְגַּר גַּם הוּא.
"אַבָּא," אָמַרְתִּי.
"כֵּן, נָדָבִי," עָנָה אַבָּא.
"לֹא שָׁכַחְתָּ מַשֶּׁהוּ?" שָׁאַלְתִּי.
"אִם אַתָּה שׁוֹאֵל, כַּנִּרְאֶה שֶׁשָּׁכַחְתִּי..." אַבָּא הִבִּיט בִּי דֶּרֶךְ הַמַּרְאָה.
"שָׁכַחְתָּ לַחְגֹּר אֶת יָעֵלִי בַּחֲגוֹרַת הַבְּטִיחוּת!" עָנִיתִי
"אוֹי, בֶּאֱמֶת? אֲנִי מַמָּשׁ מְבֻלְבָּל לִפְעָמִים," חִיֵּךְ אַבָּא, יָצָא מֵהַמְּכוֹנִית וְחָגַר אֶת יָעֵלִי. "מָה הָיִיתִי עוֹשֶׂה בִּלְעָדֶיךָ..." הוּא הוֹסִיף.

כְּשֶׁהִגַּעְנוּ לַגַּן אַבָּא אָמַר שׁוּב: "אֲנִי לֹא מֵבִין אֵיךְ שָׁכַחְתִּי לַחְגֹּר אֶת יָעֵלִי. כָּל הַכָּבוֹד שֶׁשַּׂמְתָּ לֵב, נָדָבִי." הוּא נִפְרַד מִמֶּנִּי בִּנְשִׁיקָה, וְהָלַךְ.
רָצִיתִי לְהָכִין לְאַבָּא הַפְתָּעָה. לֶלָה.
לֶלָה שֶׁתַּזְכִּיר לְאַבָּא אֶת כְּלָלֵי הַזְּהִירוּת.
כָּךְ אַבָּא יִזְכֹּר תָּמִיד – בִּזְמַן נְסִיעָה בַּמְּכוֹנִית: לְהַתְאִים כִּסֵּא בְּטִיחוּת, לְהֵחָגֵר, לְהַזְכִּיר לַיְּלָדִים לָשֶׁבֶת בְּשֶׁקֶט בִּזְמַן הַנְּסִיעָה, וְלָצֵאת רַק לְכִוּוּן הַמִּדְרָכָה.
לְהַתְאִים, לְהֵחָגֵר, לָשֶׁבֶת בְּשֶׁקֶט, לָצֵאת – לֶלָה.


הֵכַנְתִּי מַדְבֵּקָה שֶׁל לֶלָה, מַמָּשׁ מַקְסִימָה, וְשַׂמְתִּי אוֹתָהּ לְאַבָּא מִתַּחַת לַכָּרִית. בַּבֹּקֶר, כְּשֶׁהוּא יִתְעוֹרֵר, הוּא יִמְצָא אוֹתָהּ, וַאֲנִי אַגִּיד לוֹ שֶׁכְּדַאי לוֹ לְהַדְבִּיק אֶת לֶלָה בְּמָקוֹם בּוֹלֵט בַּמְּכוֹנִית, בִּשְׁבִיל לִזְכֹּר תָּמִיד אֶת הַכְּלָלִים.


משחק במקום בטוח – אני והכדור שלי

אילו עזרים אנחנו צריכים ?
  • כדור
  • ללה
  • חומרי יצירה
  • תמרור עצור – עם מקל

פתיחה: שיר לא משחקים בין מכוניות חונות - עמוס ברזל.
לא משחקים בין מכוניות חונות X2 כי משם אי אפשר לראות.
לא משחקים בין מכוניות חונות, X2 כי הנהג אתכם לא יכול לראות.

קופסת הפלאים – בתוך הקופסא שמים כדור
מזמינים את הילדים לשאול שאלות של כן / לא, כדי לנחש מה יש בקופסת הפלאים. לאחר שמראים לילדים את הכדור, מבררים מה הקשר שבין כדור ובטיחות בדרכים. איפה אפשר לשחק בישוב שלנו בכדור באופן בטוח.

משחק -  אדום – צהוב – ירוק
הילדים יושבים במעגל, כל ילד מקבל צבע לפי הסדר: אדום ירוק צהוב. מסבירים לילדים שבכל פעם שאומרים צבע מסוים, כל הילדים שזה הצבע שלהם מחליפים מקום. כשאומרים ללה, כולם מחליפים מקום.

מתחילים לספר סיפור... על משהו שקרה לנו:
אתמול כשנסעתי לעבודה, חגרתי חגורת בטיחות ונהגתי לאט. כשהגעתי לרמזור ראיתי מרחוק אור צהוב... האטתי והאור ברמזור הפך לאדום... חיכיתי בסבלנות עד שהוא הפך לירוק... ואז המשכתי לנסוע. לידי היו הרבה מכוניות, אחת בצבע צהוב... ואחת בצבע כחול ואפילו אחת בצבע ירוק... שישבה בה אשה עם כובע אדום.....
פתאום ראיתי כדור עגול... מתגלגל לתוך הכביש... ואחריו רץ ילד קטן.
בבת אחת עצרתי... מאד נבהלתי ... גם הילד נבהל ונעצר.
הוא לקח את הכדור ונעלם.
אני המשכתי לשבת עוד בתוך המכונית שלי, עד שמשיהו צפר לי מאחורה.
חשבתי מה היתה מזכירה לילד הזה ... ללה...
לשחק רחוק מהכביש...
לעצור ....
חבל שהילד הקטן לא מכיר את ללה.

שיחה – איפה בישוב שלנו אפשר לשחק בכדור ואיפה אסור לשחק. חשוב להדגיש שאסור לשחק מאחורי מכוניות חונות.

סיפור – מדליללה (הסיפור בא לתת רעיון איך אנחנו יכולים להשפיע)
אפשר לחשוב יחד למי ניתן מדליה...

פעילות יצירה – הכנת מדליות, כל ילד מכין. – הכנת תיק לכדור מציפיות ישנות.



לפני שתקריאו את הסיפור, שאלו את הילדים מתי מעניקים מדליה ולמי.
תוכלו להביא מדליה ולספר לילדים מי קיבל אותה, ולבדוק אם הילדים מכירים מישהו שקיבל מדליה.

מֶדַלְיָלֶלָה/ מאת נטע סילוני
בַּגַּן שֶׁלָּנוּ כָּל הַיְּלָדִים שׁוֹמְרִים עַל כְּלָלֵי הַבְּטִיחוּת. רָחֵל הַגַּנֶּנֶת בּוֹחֶרֶת בְּכָל פַּעַם יֶלֶד אַחֵר שֶׁיְּסַפֵּר בְּמִפְגַּשׁ הַבֹּקֶר עַל כְּלָלֵי הַבְּטִיחוּת שֶׁעֲלֵיהֶם שָׁמַר בַּדֶּרֶךְ לַגַּן – לְמָשָׁל, אֵיךְ יָשַׁב בְּמוֹשַׁב הַבְּטִיחוּת בַּמְּכוֹנִית וְנֶחְגַּר, אוֹ אֵיךְ חָצָה אֶת הַכְּבִישׁ בְּמַעֲבַר חֲצִיָּה כְּשֶׁנָּתַן יָד לְאִמָּא, לְאַבָּא אוֹ לְאָח גָּדוֹל.
אֲבָל הַיּוֹם הָיָה מִפְגַּשׁ בֹּקֶר מְיֻחָד. רָחֵל חִלְּקָה לְכָל הַיְּלָדִים בַּגַּן מֶדַלְיָה שֶׁל לֶלָה. מֶדַלְיָלֶלָה.
"אַתֶּם אַלּוּפִים," הִיא אָמְרָה לָנוּ. "אַלּוּפִים בִּשְׁמִירָה עַל כְּלָלֵי הַבְּטִיחוּת בַּכְּבִישׁ וּבַמְּכוֹנִית."
"וּמִפְּנֵי שֶׁאַתֶּם אַלּוּפִים," הוֹסִיפָה רָחֵל, "יֵשׁ לָכֶם מְשִׂימָה. הַיּוֹם אַחַר הַצָּהֳרַיִם, כְּשֶׁתֵּצְאוּ עִם הַהוֹרִים לְשַׂחֵק בְּגַן שַׁעֲשׁוּעִים אוֹ בְּמִגְרָשׁ – גַּם אַתֶּם תְּחַלְּקוּ מֶדַלְיוֹת."
רָחֵל הִסְבִּירָה.
"אֵיךְ תֵּדְעוּ לְמִי לָתֵת מֶדַלְיָה? זֶה פָּשׁוּט. אִם תִּרְאוּ יְלָדִים שֶׁרוֹכְבִים עַל אוֹפַנַּיִם עִם קַסְדָּה וּמָגִנִּים – תִּתְּנוּ לָהֶם מֶדַלְיָה. אִם תִּרְאוּ יְלָדִים שֶׁמְּשַׂחֲקִים בְּמָקוֹם בָּטוּחַ, רָחוֹק מֵהַכְּבִישׁ – תִּתְּנוּ גַּם לָהֶם מֶדַלְיָה. כִּי גַּם בִּזְמַן שֶׁמְּשַׂחֲקִים בַּחוּץ – חָשׁוּב לִשְׁמֹר עַל כְּלָלֵי הַבְּטִיחוּת."
אַחֲרֵי הַמִּפְגָּשׁ הֵכַנּוּ מֶדַלְיוֹת שֶעֲלֵיהֶן צִיַּרְנוּ אֶת לֶלָה. קִשַּׁטְנוּ, גָּזַרְנוּ וְהוֹסַפְנוּ סֶרֶט – וּלְכָל אֶחָד הָיוּ כַּמָּה מֶדַלְיָלֶלוֹת לַחֲלוּקָה.

אַחַר הַצָּהֳרַיִם הָלַכְתִּי עִם אִמָּא לַמִּגְרָשׁ. הָיוּ שָׁם עוֹד כַּמָּה יְלָדִים מֵהַגַּן. הִסְתּוֹבַבְנוּ בַּמִּגְרָשׁ וְחִלַּקְנוּ מֶדַלְיוֹת לַיְּלָדִים שֶׁהִגִּיעַ לָהֶם לְקַבֵּל: לְיַלְדָּה שֶׁרָכְבָה עַל אוֹפַנַּיִם וְחָבְשָׁה קַסְדָּה וּמָגִנִּים, לִשְׁנֵי יְלָדִים שֶׁשִּׂחֲקוּ כַּדּוּרֶגֶל בְּמֶרְכַּז הַמִּדְשָׁאָה.
אַחֲרֵי שֶׁחִלַּקְנוּ אֶת כָּל הַמֶּדַלְיוֹת הִסְפַּקְנוּ לְשַׂחֵק קְצָת בְּעַצְמֵנוּ – בְּמִגְרָשׁ הַמִּשְׂחָקִים, רָחוֹק מֵהַכְּבִישׁ, כַּמּוּבָן.
"אֲנִי גֵּאָה בְּךָ מְאוֹד, נָדָב," אָמְרָה לִי אִמָּא, "זֶה חָשׁוּב מְאוֹד לִשְׁמֹר עַל כְּלָלֵי הַבְּטִיחוּת, וְזֶה יָפֶה שֶׁאַתָּה וַחֲבֵרֶיךָ דּוֹאֲגִים שֶׁגַּם יְלָדִים אֲחֵרִים יַעֲשׂוּ זֹאת."
"אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁנִּצְטָרֵךְ עוֹד כַּמָּה יָמִים, אֲבָל בַּסּוֹף כָּל הַיְּלָדִים בַּשְּׁכוּנָה שֶׁלָּנוּ יַכִּירוּ אֶת לֶלָה," אָמַרְתִּי לְאִמָּא. "הִיא תַּעֲזֹר לְכֻלָּם לִזְכֹּר אֶת הַכְּלָלִים – בַּכְּבִישׁ, בַּמְּכוֹנִית וּבְמִגְרַשׁ הַמִּשְׂחָקִים."


בהצלחה לכולכם!
רונית רביב – מנהלת תכנית זהב בגן -  ronitr@oryarok.org.il
אשמח לשמוע על הפעילויות שעשיתם... 
09-7776140


אתם מוזמנים להיכנס לאתר אור ירוק – קהילה – ללה
שם תמצאו את השירים, הסיפורים והפעילויות שלנו
אנחנו מחכים לכם....
 
 
Back  
 
מידע נוסף
להצטרפות
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אודותינו
דבר היו"ר
סגל ההנהלה
כיצד להגיע
 
 
 
תוכן
מאמרים
אינדקס גנים
לוחות
פורום
 
 
הצטרפות
טופס הרשמה
למה אנחנו?
מידע לגננת
עדכון פרטים
 
 
פריסה ארצית
רכזות אזוריות
השתלמויות
ספקים
שיתופי פעולה
 
org.hiba@gmail.com  |  טלפון : 1-700-70-38-70  |  כתובת: שד' משה דיין 151 ירושלים
 
Batya |Graphic design studio