מרכז אלו"ט למשפחה מגיש:
הספקטרום האוטיסטי – סימנים מוקדמים
אוטיזם הוא מצב התפתחותי - נוירולוגי המשפיע על שני תחומים עיקריים ביכולתו של הילד:
♦ תקשורת חברתית עם הסביבה
♦ התנהגות ותחומי עניין חזרתיים ומצומצמים
אוטיזם משפיע על האופן שבו ילדים יוצרים קשר עם ילדים אחרים ועל הדרך שבה הם מבינים את הסביבה, כך שלעיתים קרובות העולם הוא עבורם מקום מבלבל.
תקשורת חברתית:
• העדר תגובה לקריאה בשם.
• קושי בניהול שיחה ומיעוט או העדר שימוש בשפה לתקשורת (כמו בקשות)
• שימוש ביד האחר (הורה, מבוגר) לתקשורת.
• קושי בשימוש בהתנהגויות לא-מילוליות: יצירת קשר עין, שימוש לא תקין
במחוות גוף ומיעוט הבעות פנים.
• העדר הצבעה.
• העדר מודעות ועניין בזולת.
• העדר יוזמה לבקשת חיבה או נחמה בשעות מצוקה, העדר יוזמה לשיתוף.
הזולת בהנאה, בעניין או בהישגים.
• חוסר תגובה לילדים בני גילו, והעדר עניין בילדים.
• העדר משחק חיקוי חברתי - (שירי משחק, חיקוי תנועות).
• תגובה לא מותאמת בסיטואציות שונות.
התנהגות חזרתית:
• עניין מוגבל לנושאים מסוימים ובעוצמה גבוהה.
• משחק לא רגיל: סידור בשורות, קטגוריות, גלגול גלגלים, העניין בתנועה
ולא בפונקציה.
• הצמדות נוקשה לשגרה ולטקסים.
• התנגדות לשינוי.
• תנועות חוזרות של חלקי גוף או של כל הגוף.
• היפר-רגישות ותת-רגישות בכל החושים: חוסר תגובה לכאב או
לטמפרטורה, תגובה שלילית לצליל מסוים או למרקם, הרחה או נגיעה
מוגברת בחפצים.
אם משהו מן האמור לעיל מוכר לכם, אם קיימים שניים או יותר מן הסימנים האלה או כשיש חשש לכך, כדאי להתייעץ עם רופא הילדים ולבקש הפניה לאבחון במכון להתפתחות הילד.
חשוב לזכור!
ייעוץ ואבחון מוקדם מאפשר מעקב, הדרכה והפנייה בזמן לטיפול מתאים ומגדיל את הסיכוי לשיפור ושינוי.
הוגש באדיבות עמותת אלו"ט. http://alut.org.il/
אהבתם? תנו המלצה בפייסבוק בכפתור מטה!
|