חדשות ועידכונים
דורי שאשא -"המתנה הכי טובה"

השתלמויות חודש אפריל

Shop4Kids-מתנות לפסח

מניעת נפילות בעת טיפול והחתלה

אוגדן הנחיות - משרד החינוך

קבלת אישור ראשוני להפעלת מסגרות לפעוטות 0-3

מידע בנושא מטפי כיבוי אש

מצוק- לחצן מצוקה

חוזר משרד הבריאות-מחלות מדבקות

לוחות השתלמויות תשפ"ד

לכל המבזקים
 
 
 
 
 
 
 
 
הרשמה לאתר
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת המייל שלך: 
 
 
 
 
דף הבית >> מרכזיה פדגוגית >> מאמרים >> חשיבות הפעילות הגופנית בגיל הרך

 

 
 
 
חשיבות הפעילות הגופנית בגיל הרך
 
חשיבות הפעילות הגופנית בגיל הרך/ שרונה חיוחמו

הרעיון כי פעילות גופנית חשובה לבריאות ידוע מקדמת דנא. בשנת 1199 כתב הרמב״ם: ״כל זמן שאדם מתעמל ויגע הרבה ואינו שבע אין חולי בא עליו וכוחו מתחזק״ והוסיף ״וכל מי שהוא יושב לבטח ואינו מתעמל, אפילו אכל מאכלים טובים ושמר על עצמו לפי הרפואה, כל ימיו יהיו מכאובים וכוח תשש״.
פעילות גופנית בילדים מתחילה בינקות, עם הרמת הראש, הגלגול והזחילה, ונמשכת בהליכה, ריצה ובפעילויות מורכבות יותר. יכולת התנועה הבסיסית מתפתחת בגיל הגן ומהווה את הבסיס לפעילות הגופנית בהמשך החיים. עם הגדילה, ההתבגרות והניסיון, התנועות הבסיסיות הנלמדות בגיל הגן משתלבות בפעילויות מורכבות יותר, משחקים ותחרויות ספורט. היעדר בסיס של חינוך לתנועה ופעילות גופנית בגיל הרך, יקשה על הילד להשתלב בפעילות גופנית בגיל מבוגר יותר, פעילות שעשויה לסייע במניעת מחלות ובטיפול בהן.

בניגוד למה שנהוג היה לחשוב בעבר, פעילות גופנית אצל ילדים אינה משחק בלבד ויש לה חשיבות רבה לא רק בהתפתחות הגופנית אלא גם בהתפתחות הנפשית, בהתפתחות הקוגניטיבית ובהשתלבות החברתית התקינה של הילד.

בשנים האחרונות אנו עדים לשני תהליכים המתרחשים במקביל, בכל הנוגע לפעילות גופנית בילדים: מחד, יש ירידה דרסטית במידת הפעילות הגופנית שמבצעים רוב הילדים והמתבגרים, ומאידך קבוצה קטנה של ילדים עוסקת בספורט תחרותי ברמות גבוהות.
 
הירידה בפעילות הגופנית בילדים מובילה לעלייה חדה בשכיחות מחלות שהיו בעבר נחלתה של האוכלוסייה המבוגרת בלבד. הדוגמה הבולטת ביותר היא ההשמנה, שהפכה למחלת הילדים הכרונית הנפוצה ביותר בעולם המערבי. 
.
מדוע חשוב לילדים לעסוק בפעילות גופנית?
יש סיבות רבות לנסות ולקדם פעילות גופנית בילדים. בראש וראשונה ההשתתפות בפעילות גופנית וספורט גורמת הנאה, ופעילות גופנית סדירה תורמת לשיפור הדימוי העצמי והביטחון העצמי. פעילות גופנית בקבוצות עשויה ליצור חברויות, לקדם מעורבות חברתית, לשפר את היכולת לעבוד בשיתוף פעולה, ולסייע בהקניית ערכי משמעת ומחויבות.

מחקרי חתך אף מדגימים קשר ישיר בין מידת ההישגים האקדמיים לבין מידת הפעילות הגופנית והכושר הגופני (רמת פעילות גבוהה מלווה בהישגים אקדמיים טובים יותר).


המלצות וסיכום:
קיימות עדויות כי הגברת הפעילות הגופנית בילדים היא בעלת אפקט מקדם בריאות ומונע מחלות. חינוך הילדים והנוער מוקדם ככל האפשר לאורח חיים בריא ובטוח, לתזונה נכונה ולפעילות גופנית עשוי להפכם למבוגרים פעילים יותר גופנית, ולהעניק להם חיים בריאים יותר.

אהבתם? תנו המלצה בפייסבוק בכפתור מטה!
 
 
Back  
 
מידע נוסף
להצטרפות
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אודותינו
דבר היו"ר
סגל ההנהלה
כיצד להגיע
 
 
 
תוכן
מאמרים
אינדקס גנים
לוחות
פורום
 
 
הצטרפות
טופס הרשמה
למה אנחנו?
מידע לגננת
עדכון פרטים
 
 
פריסה ארצית
רכזות אזוריות
השתלמויות
ספקים
שיתופי פעולה
 
org.hiba@gmail.com  |  טלפון : 1-700-70-38-70  |  כתובת: שד' משה דיין 154 ירושלים
 
לייבסיטי - בניית אתרים