|
|
|
|
מערך עבודה - בנושא גינה
נושא:
הכרת הירקות: הילד יכיר סוגי ירקות שונים המרכיבים את תפריטו היומי.
מטרות:
- הילד יכיר: עגבנייה, מלפפון, גזר, פלפל, בצל, צנון, חציל, כרוב, כרובית.
- הילד יטעם ירקות שונים.
- הילד יחוש ירקות שונים.
- הילד יריח ירקות שונים.
- הילד ימיין ירקות ע"פ: צבע, גודל, מרקם, צורה.
- הילד ישיים את הירקות.
אמצעים:
- הבאת ירקות ושיומם
- הכנת סלסלות עם ירקות
- לוטו ירקות
- דפי צביעה של ירקות
- משחק זיכרון- ירקות
- התאמת תמונה למילה
- מיון ירקות ע"פ: צבע, צורה, גודל, מרקם
- מדרשי תמונה
- טעימת הירקות
- הכנת סלט ירקות
פעילות ע"פ השיר: " בערוגת הגינה"
נושא:
מחזור הצמיחה בטבע: תהליך הצמיחה הוא למעשה סיפור גילגולו של הזרע לפרי או לירק אשר תחילתו בזריעת הזרע, נביטתו, צמיחתו והבשלתו.
מטרות:
- הילד יכיר סוגי זרעים שונים.
- הילד ימיין זרעים ע"פ: גודל, צורה ומגע.
- הילד יכיר את תהליך נביטת הזרע.
- הילד יכיר את רצף הצמיחה:
זריעה נביטה צמיחה.
- הילד ישיים מושגים מתהליך הצמיחה כגון: זרע, נבט, לזרוע, להשקות, לצמוח.
אמצעים:
- מיון זרעים ע"פ גודל וצורה.
- עבודות יצירה עם זרעים.
- מדרש תמונה של מודל הנביטה ע"פ רצף של ארבע תמונות.
- סיפור: "זרע של צנונית".
- סיפור + תאטרון בובות: "חתונה בגינה"
- למידת רצף הצמיחה ע"י הדבקה וצביעה.
- הנבטת זרעי שעועית.
נושא:
הקמת הגינה: הקמת הגינה דורשת היכרות מוקדמת עם כלי עבודה, פעילות של ניקיון ודישון, זריעה, השקיה ותחזוקה עקבית ושוטפת של הגינה.
מטרות:
- הילד יכיר את מושגים: אדמה, ערוגה, שטח, השקיה וכו'.
- הילד יכיר וישיים את כלי העבודה וילמד כיצד לעבוד בהם: לגרף במגרפה
לעדור במעדר, להשקות במשפך וכו'.
- הילד יעבד את שטח הגינה לקראת זריעה.
- הילד יזרע זרעי ירקות בערוגתו.
- הילד ישקה ויטפל בערוגתו.
הילד יטעם מפרי עבודתו.
אמצעים:
- הכרת כלי עבודה ושיומם.
- מדרשי תמונה של כלי עבודה ופעולתם.
- מיון של כלי עבודה.
- הדבקה וצביעה של כלי עבודה.
- דפי עבודה בנושא העבודה בגינה.
- יציאה להכנת שטח הגינה:
1. עיבוד האדמה.
2. ניקוש העשבים.
3. הפיכת האדמה ודישון.
4. הכנת הערוגות.
- הכנת שלטים לערוגות.
- הכנת דחליל.
- זריעת זרעי ירקות בערוגות.
- השקית הערוגות.
- טיפול יומי בערוגות, ע"פ תורנות.
- קטיפת הירקות שצמחו ואכילתם.
|
|
|
|
|
|
|
|
מידע נוסף
להצטרפות |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|