חדשות ועידכונים
שנה טובה

עדכוני מצב -קורונה

התו הסגול- קישור ישיר

י.ח בכפר- שיווק מוצרי מזון וצריכה לגני ילדים

מצוק- לחצן מצוקה

חוזר משרד הבריאות-מחלות מדבקות

לכל המבזקים
 
 
 
 
 
 
 
 
הרשמה לאתר
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת המייל שלך: 
 
 
 
 
דף הבית >> מרכזיה פדגוגית >> חגים ומועדים >> שבועות >> מערך שיעור לשבועות

 

 
 
 
מערך שיעור לשבועות
 
מערך שיעור - שבועות

מטרות:
  1. הכרת שם החג העיקרי– "שבועות".                            
  2. הכרת מנהגי החג: אכילת מאכלי חלב וירקות, מנהגי הביכורים, ציון שבעת המינים, קישוט הבית ובית הכנסת בירק ופרחים, קריאת מגילת רות בבית-הכנסת, התזת מים.
  3. הכרת שמות החג הנוספים: חג מתן תורה, חג הקציר, חג הביכורים.


רמה גבוהה

1.  שפה וקוגניציה:
  • פיתוח אוצר מילים: שבועות, מתן, תורה, קציר, ביכורים, מין-מינים, טנא, עליה לרגל, דברות, לוחות הברית, עומר. 
  • תיאור הסמלים לפי קריטריונים: קטגוריה, צורה, צבע, תפקוד,    אפיון.
  • מיון - לירקות ופירות, מאכלי חלב ומאכלי קמח.  
  • תיאור מדרשי תמונה של מנהגי החג תוך הקפדה על מבנה משפט תחבירי תקין.  
  • שימוש במחשב בתוכנה צליל ותנועה - בניית תמונה וסיפור בעזרת סמלי החג.  
  • הכרת הפעלים: לקצור, לעלות (לרגל), לחרוש. 

       מודעות פונולוגית:
  • פירוק מילה מרכיבים לפונטיים- ש-בו-עו-ת.  
  • זיהוי והפקה של צליל פותח במילים הקשורות לחג (ביכורים-ב).  
  • חריזה - מציאת מילים נחרזות לסמלי החג (שבועות- אבעבועות).
  • זיהוי והפקה של צליל סוגר במילים הקשורות לחג (קציר-ר).

 2.  חשבון:
  • תפיסת כמות עם סמלי החג.  
  • התאמת כמות למספר עם סמלי החג.
  • משחקי "תפוס כמות" של סמלי החג.
  • מניית כמות של סמלים.
  • התאמה חד- חד  ערכית. (לכל ילד פרי).  
  • השוואת כמויות (איפה יש יותר).  
  • סימון < > =.  
  • הכרת המספר הסודר באמצעות סמלי החג.  
  • מניפולציות חשבוניות באמצעות סמלי החג.  
  • שימוש במניפולציות חשבוניות לצביעה לפי קודים (3+2=5:צבע אדום).
 
3.  מוטוריקה גסה ותנועה במרחב:
  • ריקודים.  
  • פנטומימה: הליכה עם טנא, קציר, מתן תורה.  
  • הליכה עם הטנא בשיווי משקל.

4.  מוטוריקה עדינה וסנסומוטורי:
  • שימוש במיומניויות מוטוריות: גזירה, הדבקה, צביעה, מילוי שטח.
  • התנסות בחומרים, קיפול, ביצירות הבאות:
    • הכנת זר לראש.
    • הדבקה עם קטניות.
    • הכנת מחרוזת מחטיפים.
    • כתישת גרגרי חיטה לקמח.
    • הפרדת המוץ מהחיטה.  
  • ציור סמלי החג.  
  • שימוש בחומרים ומרקמים שונים:  
    • הכנת 7 המינים מחימר, דבק, גבס, פלסטלינה ועוד.  
5.  חברתי ורגשי:
  • שיחה על מנהגי החג הנהוגים בבית.  
  • טיול להכרת 7 המינים.
  • שיחה על מאכלים אהובים ולא אהובים.
  • טעימת מאכלים שונים.
  • הכנת טנא של מעשים עצמאיים ראשונים.  
  • שיחה וניתוח הסיפור "ריב ההרים". הפקת לקחים והזדהות.  
6.  אוריינות:
  • חשיפה למילים הקשורות לחג.
  • התאמת מילים לתמונות החג.  
  • מתכון למוצרי חלב שונים.
  • הקמת מסעדה חלבית בגן - חשיפה למתכונים, חישוב מחירים,    משחקי קניה ומכירה.  
  • כתיבה –  
    • הבעת בכתב בנושא החג.
    • כתיבת סיפור "ריב ההרים".  
    • כתיבת 10 הדברות.  
    • כתיבת רצף האותיות א'-י'. למצוא מילים שמתחילות באותיות הללו.    
  • פירוק מילים הקשורות לחג - מתן-תורה, עליה לרגל ועוד.  
  • שימוש במחשב - התאמת מילה לתמונה. 
7.  קריאה:
  • זיהוי וקריאת מילים הקשורות לחג.  
  • קריאת סיפור קצר בנושא החג + מיומנויות הבנת הנקרא.  
  • מתכון להכנת מוצרים המופקים מחלב - שוקו, דיסה.   

 8.  תפיסות:
     
   
 תפיסה חזותית:
  • משחק – מי חסר ונעלם עם סמלי החג.  
  • משחק הזיכרון עם סמלי החג.  
  • זיהוי סמלי החג בדמות ורקע.
  • מבוכים עם סמלי החג.  
  • זיהוי דומה ושונה בסמלי החג.  
  • השלמת החסר בסמלי החג.
  • כיווניות בסמלי החג (מי שונה בכיוון).  
  • רצף חזותי מורכב בשימוש בסמלי החג. 
     תפיסה שמיעתית:
  • זיכרון ורצף שמיעתי ב"טלפון מתוקן".
  • זיכרון שמיעתי ב"טלפון שבור"...

 
רמה נמוכה

1.  שפה וקוגניציה:
  • מיון 7 המינים לפי צבע וגודל, מה נכנס לטנא ומה לא (מבחינת סוג פריט, גודל וכדומה).  
  • זיהוי חפץ יוצא דופן.
  • הכרת הפעלים: לאפות, לחלוב, למזוג.  
  • שימוש במושגי יסוד: בתוך, ליד, מעל, מתחת (לטנא) ועוד.  
  • זיהוי ושיום הסמלים: טנא, 7 המינים, ספר תורה, מאכלי חלב.  
  • תיאור מדרשי תמונה הקשורים במנהגי החג.

 2.  חשבון:
  • התאמה חד-חד ערכית – לכל ילד פרי.  
  • סידור לפי גודל - קטן, בינוני, גדול.    
  • הכרת המושג: מעט – הרבה באמצעות הסמלים.
  • מניית סמלי החג.

3.  מוטוריקה גסה ותנועה במרחב:
  • חיקוי תנועות: הליכה, קציר.
  • הליכה על מסלול עם טנא.
  • פיתוח תנועות עדינות באמצעות אפיה / בישול (סלט פירות, הפרדת    המוץ מהחיטה).
  • חליבה.
  • ריקודים.

4.  מוטוריקה עדינה וסנסומוטורי:
  • שימוש במיומניויות מוטוריות: גזירה, הדבקה, צביעה, מילוי שטח    ביצירות שונות, כמו ברמה הגבוהה.  
  • הכנת 7 המינים מגרוטאות.
  • צביעה של סמלי החג.
  • שימוש בחומרים שונים ומרקמים שונים, כמו ברמה הגבוהה.

5.  חברתי ורגשי:
  • שיחה על מנהגי החג הנהוגים בבית.  
  • טיול להכרת 7 המינים.
  • שיחה על מאכלים אהובים ולא אהובים.  
  • טעימת מאכלים שונים.  
  • הכנת טנא של מעשים עצמאיים ראשונים.

6.  אוריינות:
  • חשיפה למילים הנלוות לתמונה או לאובייקט הקשור לחג.  
  • הקראת סיפור תוך חשיפת הילדים למאפייני הספר (כריכה, דפים וכו..).  
  • משחקי התאמה: מילה לתמונה; מילה בליויי תמונה למילה. (לוטו, משחק הזכרון).
  • שימוש בימי השבוע- זיהוי, סידור לפי סדר.
  • מתכון לאפיה (הצמדת תמונות למילים מהמתכון). 

 7.  תפיסות:
     
     תפיסה חזותית:

  • משחק – מי חסר ונעלם עם סמלי החג.  
  • משחק הזיכרון עם סמלי החג.  
  • זיהוי סמלי החג בדמות ורקע.
  • רצף חזותי בשימוש בסמלי החג.
     
     תפיסה שמיעתית:
  • זיכרון שמיעתי ב"טלפון שבור".

סיפורים:
1. התרנגולת החרוצה / מתוך קובץ שלמה אבס.
2. שבעה רקיקים / מירי צללזון.
3. ריב ההרים / אגדה.
4. הפתעה בטנא / רינה שליין.
5. איך נקבע מקומו של בית המקדש.
6. מגילת רות.
 
Back  
 
מידע נוסף
להצטרפות
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אודותינו
דבר היו"ר
סגל ההנהלה
כיצד להגיע
 
 
 
תוכן
מאמרים
אינדקס גנים
לוחות
פורום
 
 
הצטרפות
טופס הרשמה
למה אנחנו?
מידע לגננת
עדכון פרטים
 
 
פריסה ארצית
רכזות אזוריות
השתלמויות
ספקים
שיתופי פעולה
 
org.hiba@gmail.com  |  טלפון : 1-700-70-38-70  |  כתובת: שד' משה דיין 154 ירושלים
 
Batya |Graphic design studio