|
|
|
|
מרד גיל השנתיים/ שני שושן |
|
|
מרד גיל השנתיים מאת - שני שושן
מרד בגיל שנתיים – הידוע גם בשמו גיל שנתיים הנורא או גיל ההתבגרות הראשון, מתייחס לשלב ההתפתחותי בו מצוי הפעוט כאשר הוא מתחיל להיפרד מהתלות בהורים ומתחיל להיות עצמאי. בגיל שנתיים הפעוט מתחיל לרכוש מיומנויות מוטוריות, קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות אשר מאפשרות לו להתחיל להתנסות בעצמו בהיותו אדם אוטונומי הנפרד מהוריו. מתפתחת אצלו תחושת העצמי ותחושת המסוגלות שלו. עם זאת, היכולת וויסות העצמית שלו עדיין לא מתפקדת היטב ולכן הוא מתקשה לשלוט בדחפיו ונוטה לכעוס ולהביע תסכול רב כאשר אינו מקבל את מבוקשו..
הילד בשלב הזה מגלה את העצמי שלו ומתחיל להיות מודע ליכולותיו ורצונותיו, בנוסף מגלה את הייצוג הפנימי שלו ומבין שהוא יכול לעשות דברים בעצמו. תחושת העצמי של הילד מבססת אצלו מוטיבציה לעצמאות וגורמת לו יותר ויותר לסמוך על עצמו. כמו כן הוא גם לומד מה מותר ומה אסור ומהם גבולות הוריו (ועל כן המרד כה משמעותי), הגבולות מעניקים לו את הביטחון להמשיך להתפתח ולחקור, להפנים את הנורמות החברתיות. כך הילד לומד לווסת את תחושותיו ורגשותיו ולשלוט בעצמו. (ויקיפדיה)
כמו שהבנתם זה השלב שהם רוצים לעשות את הפעולות "לבד".
אז מה הילד מרגיש:
1. הוא מרגיש שהוא יכול לבד, הוא יודע ללכת, מתחיל לדבר וכאן הוא מבין שהוא יכול גם להחליט.
2. הוא מתחיל להבין על ידי אוצר המילים (שגדל כל יום), הוא מתקשר עם כולם ומתחילים להבין את רצונו. הוא גם מפגין את רצונו בדרכים מגוונות.
3. הילד מרגיש את הכוח אך אינו יודע עדיין מה עושים עם הכוח הזה. מצד אחד הוא חושב שהוא יכול מצד שני זה לא תמיד מצליח. |
|
|
|
|
|
|
|
מידע נוסף
להצטרפות |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|